בלוג צילום

כפר הנוקדים, "סיני סטייל" בארץ

"יצאנו למדבר, הכל היה מושלם, כולל הלינה והשהייה בכפר הנוקדים, הכפר עליו אני רוצה לספר לכם"

הדרך לכפר הנוקדים, צילום: ניר שרון
נוף מושלם, רועי צאן בהרים, צילום: ניר שרון

כפר הנוקדים

הכפר, שהוקם בשנת 1991 ע"י יהורם רודד, נמצא 338 מטר מעל הים, 7.6 ק"מ מערד, 11 ק"מ ממצדה ומהווה חיבור ראשוני לטבע המדברי, בכפר יש גמלים, חמורים (שומעים אותם היטב), טווסים שמסתובבים חופשי, עצי דקל מקסימים והמון ערסלים נוחים בעלי נוף מדברי ייחודי.

הכפר מציע אירוח באוהלים ובמבנים מסוגים שונים ובגדלים שמתאימים ליחידים, משפחות וקבוצות גדולות. המקום מחולק בצורה מאוד חכמה ונוחה, כשהתשתיות משותפות, המטבחים והשרותים מתוחזקים ונקיים ונותנים תחושה של בית במדבר.

לא ניתן להגיע עם הרכב לאוהל או לחדר, דבר שמאפשר שמירה על האוירה הרגועה נטולת מכוניות ובמינימום טכנולוגיה, יחד עם זה החניה קרובה ולרשות המבקרים עגלה מיוחדת שיכולה להוביל המון ציוד מהרכב ועד לאוהל /חדר. ואם אנחנו מדברים על נוחות, חשוב להגיד שהקליטה הסלולרית לא הכי הכי באזור הכפר, תעשו את כל הסידורים הטלפוניים לפני, אם יהיה לכם מזל, יכול להיות שפה ושם הטלפון יצליח להתחבר לאנטנה מרוחקת ולמשוך כמה וואטסאפים – אבל אל תבנו על זה.

אזור הקבלה למתחם הכפר, צילום: ניר שרון
שלט, מראה מקום, צילום: ניר שרון

אנחנו היינו בקמפינג, קיבלנו אוהל גדול בו היו מזרנים נוחים מאוד ושקי שינה בהם לא השתמשנו, הלינה היתה נוחה (למעט היתושים, בפעם הבאה יש מצב שנדאג להביא כילה אישית ואז נוכל להנות מלילה ללא עקיצות וזמזומים), במתחם עצמו היו מנגלים ושולחנות, הרבה צל בשעות היום ותאורה בשעות הלילה (לא נזקקנו לפנסים או תאורה "מהבית" למרות שבשהייה במדבר כדאי להחזיק מקור אור בלתי תלוי כמו פנס או שניים).

אזורי מטבח מפוזרים שימשו אותנו לאחסון האוכל והמים (במקרר) ושטיפה של כלי האוכל, באותם אזורים יש גם כיריים לבישול עבור מי שרוצה ומשטחי מטבח להכנת ארוחות.

במתחם ישנם איזורי שתייה בהם ברזים רגילים שמוציאים מים קרים, קרים מאוד.
בנוסף, גם ההשירותים והמקלחות הפזורים במתחם נקיים, מסודרים ונוחים מאוד לשימוש, היו זמינים לנו ובקרבת האוהל שלנו.

המקום מעוצב בסגנון "מדברי", האוירה והתחושה היא שזה בית ומקום בו ניתן להיות, אם רוצים פשוט לנוח, או מקום שממנו ניתן לצאת לטיול באזור, לסיבוב אופניים, טיול על גמל, מסלול בנחל וכל מה שזמין בעונה. מי שמעוניין להגיע לסופר ולעשות קניות, העיר ערד קרובה וזמינה תוך 15 דק נסיעה.

תוך כדי השהות שלנו בכפר, היתה תחושה של דז'וו, המקום דומה בתחושות, בשרות, בתשתיות למקומות הנפוצים באזור סיני, פשוט הרגשנו כמו סיני (רק בלי הים).

בשעות הבוקר המוקדמות אפשר לראות את השמש עולה אט אט וחושפת את המדבר, את ההרים, את הצבעוניות המדברית הישראלית נפרסת לפניך.

אחד המטבחים במתחם, צילום: ניר שרון
אוהל שינה לקבוצות, צילום: ניר שרון
הזריחה מתוך האוהל, צילום: ניר שרון

כשהשמש עלתה הקרניים שלה התחילו לחמם את המקום, סידרנו הכל ויצאנו לטיול במקום. את ההמשך תצטרכו לראות בעצמכם במקום.

החוויה שלנו 5/5 כוכבים

זריחה, השמש מציצה בין ההרים, צילום: ניר שרון

כפר הנוקדים – פרטי קשר

אתר: www.kfarhanokdim.co.il
טלפון: 08-9950097
מייל: [email protected]